JIHLAVSKÉ KOTELNY, s.r.o. certifikat
animace animace animace animace animace

Shrnutí topné sezóny

informuje Ing. Pavel Rychetský, vedoucí technického oddělení.

Kdy se přestane topit?

Topná sezóna probíhá dle vyhlášky 194/2007 Sb. do konce května.

 

Jak je to s  vytápěním až do konce května?

Ve vyhlášce je stanoveno, že pokud průměrná denní teplota překročí 13°C po tři dny po sobě následující a není předpoklad poklesu, přeruší se vytápění. A platí to i v opačném případě, pokud bude tři dny chladno, dodávka tepla se opět obnoví.

Samozřejmostí je i přerušování vytápění během dne, když venkovní teplota překročí 15°C a následně při poklesu pod 14°C se opět dodávka tepla automaticky obnoví.

 

Jsou možné i výjimky?

Naše zařízení – technologie předávacích stanic a domovních kotelen umožňují individuální ovládání jednotlivých zdrojů tepla pro jednotlivé odběratele. To znamená, že každý jednotlivý odběratel tepla, může mít individuálně nastavený režim topení včetně dodávky teplé vody. Všechny předávací stanice a většinu domovních kotelen jsme schopni řídit z našeho centrálního dispečinku a tím jsme schopni on-line ovládat topení v jednotlivých připojených domech např. při telefonickém požadavku oprávněné osoby odběratele (např. člen statutárního orgánu SVJ).

 

Co se stane, když nám bude v červnu doma zima?

I v tomto případě jsme schopni našim odběratelům dodávku tepla zajistit.

Každý náš zákazník (odběratel tepla – např. SVJ ve Vašem domě) si může sjednat individuální parametry dodávek tepla a teplé vody, což v praxi znamená, že pověřený zástupce odběratele si u nás objedná dodávku tepla i v mimotopném období. Tuto objednávku je nutno provést prokazatelným způsobem – písemně, popř. emailem.

V praxi to funguje následovně – zástupce domu požádá telefonicky pracovníka na dispečinku Jihlavských kotelen, s.r.o. o dodávku tepla, dispečer si ověří, zda žadatel je zástupcem daného objektu a zapíná vytápění objektu. Tento telefonický požadavek musí být následně potvrzen písemnou objednávkou.

 

A co budou dělat Jihlavské kotelny, s.r.o. v létě?

Když skončí topná sezóna, společnost své zdroje neodstavuje, protože pro své odběratele zajišťuje dodávky teplé vody.

Po ukončení topné sezóny jsou zahájeny přípravy na další topnou sezónu. To znamená, že provedeme kontrolu a servis všech 129 kotlů, které provozujeme. Všechny kotle vyčistíme a seřídíme, aby jejich provoz byl co nejšetrnější k životnímu prostředí a přitom co nejekonomičtější. Dále zkontrolujeme topné rozvody, kterých máme v Jihlavě a Třešti položeno v zemi skoro 20 km.

 

Dojde z Vaší strany k nějakému přerušení dodávek tepla při letní údržbě?

Budeme provádět pouze drobné údržbové práce na jednotlivých předávacích stanicích a domovních kotelnách. O těchto přerušení dodávek budou zákazníci včas informováni pomocí letáčků na vstupech do jednotlivých objektů. Individuální přerušení dodávek budou maximálně jeden den, kdy ráno ještě bude dodávka teplé vody zajištěna a její obnovení se předpokládá v odpoledních hodinách.

 

Jaké činnosti by měly být prováděny na straně zákazníků v mimotopné sezóně?

Našim  zákazníkům doporučujeme nepodcenit přípravy na další topnou sezónu. Zaměřit by se měli především na kontrolu svých topných zařízení – radiátorů, rozvodů, uzávěrů a regulačních prvků. Je důležité zkontrolovat, zda  jsou systémy těsné – někde nedochází k úniku topného média. Dále zkontrolovat funkčnost uzávěrů (zda nejsou zalehlé), provést dotažení ucpávek, přetěsnění netěsných spojů, odstranit povrchovou korozi potrubí, obnovit ochranné nátěry a opravit poškozenou tepelnou izolaci.

V tomto období je také nejlepší čas pro plánované opravy a výměny topných těles v bytech.

Všechny zásahy do topného systému je potřeba nahlásit na dispečink Jihlavských kotelen s.r.o., aby naši pracovníci zbytečně nevyjížděli na zjištěné změny hodnot na sledovaných systémech. Když nám opravu nenahlásíte, my nevíme, zda vzniklá změna je způsobena závadou nebo zda právě neprobíhá oprava zařízení u odběratele.

 

 

 

 

 

jihlavske kotelny

Napište nám